tisdag 2 december 2014

Julkalender Lucka 1 och 2

Bloggen eftermigfloden.com har en rolig bokbloggjulkalender med olika läsrelaterade frågor i varje lucka. Jag tänkte försöka hänga på!

Jag börjar en dag sent så det får bli två luckor på en gång

Lucka 1: Den första bok du minns /läste.

Ett av mina första läsminnen är från en bilsemester i Europa med familjen och min storasyster och mamma läste högt ur Maria Gripes Glasblåsarens barn. Den var så spännande! Det kan ha varit där och då som min kärlek till böcker väcktes. 



Lucka 2: En riktigt kort bok.

En bra och kort bok som jag kommer att tänka på så här i jultider är Jonas Karlssons God Jul. En underhållande och kort bok. Jonas Karlsson beskriver på sitt fantastiska vis om vägen till ett julpyntat kommunalhus. Vem bestämmer och hur ska man få alla att göra som man tänkt? 


1 kommentar:

  1. Glasblåsarnas barn läste jag först under min utbildning, mycket bra bok :)
    God jul har jag inte hunnit läsa..,,

    SvaraRadera