söndag 7 december 2014

Bokbloggsjulkalender lucka 6

I lucka 6 (jag är 50 min sen men har inte somnat ännu, så jag tänker att det får duga som 6e) i Efter mig flodens bokbloggjulkalender ska man svara på
Vad har du för relation till läsning i skolan?

Det var länge sedan jag gick i skolan och läste någon roman, det måste varit i gymnasiet. Men vad har jag för relation till läsning i skolan? Svårt. Jag tycker att det är viktigt att man redan i tidig ålder väcker läslusten hos barn och då på deras egna nivå och om möjligt utan tvång. Jag har alltid tyckt om att läsa men kan än idag känna motstånd om jag känner att jag måste läsa någon bok. Den bok som jag kan minnas att jag verkligen tyckte om i gymnasiet, som jag sedan läst om och kanske kommer läsa igen det var Jane Eyre av Charlotte Bronte. Den påverkade mig som ung och när jag läste den som lite äldre gav den boken mig nya upptäckter och kanske skulle jag se ytterligare något om jag läste den igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar