söndag 14 december 2014

Bokbloggjulkalender lucka 14

I dagens lucka i  Efter mig flodens julkalender ska vi skriva om: En bok som kom ut den dag du föddes eller en författare med samma födelsedag som du.

Jag känner inte till någon författare som fyller år på min dag eller någon bok som kom ut samma dag som jag föddes. Men i år, den fjärde september, utbrast jag "Det är som en födelsedagspresent till mig" då Standard av Nina Bouraoui kom ut just på min födelsedag! Nina Bouraoui är en av mina absoluta favoriter och hennes Kärlekens Geografi är bland det bästa jag läst. Standard skiljer sig mot hennes tidigare böcker, så lite nervös var jag när jag plockade upp den för någon vecka sedan. Jag har inte kommit så långt men gillar det jag läst. Ingen skriver så intensivt och vackert som Nina Bouraoui. Slutbetyget får ni vänta på tills jag nått sista meningen.



1 kommentar:

  1. Hej, jag har taggat dig på min blogg ang en julenkät. Hoppas du vill göra den http://ylvakortochgott.blogspot.se/2014/12/julenkat.html

    SvaraRadera