torsdag 18 december 2014

Bokbloggjulkalender lucka 18

Bakom lucka 18 i  Efter mig flodens julkalender är frågan: Läser du e-böcker? På vilken plattform i så fall? Varför/varför inte?

Jag har varit traditionell och velat läsa "vanliga böcker" för känslan en bok ger. Jag läser ganska brutalt och mina böcker ser lästa ut. Jag viker i sidorna och antecknar och strycker under citat i boken. Därför har jag varit skeptiskt och kanske till och med sagt att jag aldrig skulle läsa e-böcker, för att jag inte då kan läsa på mitt brutala sätt. Men tillslut blev jag nyfiken och testade. Det var helt ok att läsa på plattan, man kunde ju till och med sätta bokmärken med små anteckningar. Jag vill nog inte läsa vad som helst som e-bok men chick lit och liknade tycker jag passar perfekt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar