Sammanfattning
Totalt 40 st lästa böcker (från och med mars då jag startade bloggen)
6 st fantastiska som fått betyg 5
19 st mycket bra som fått betyget 4
12 st som jag tyckte var bra och gav betyg 3
3 st godkända som fått betyg 2
Ingen dålig bok med betyget 1 (helt otroligt, men sant!)
Flest böcker läste jag i juli då det blev sju böcker, i maj blev det enbart två böcker och några noveller. Över hela året känner jag mig mycket nöjd med min bokskörd, många bra böcker har det blivit!
19 st mycket bra som fått betyget 4
12 st som jag tyckte var bra och gav betyg 3
3 st godkända som fått betyg 2
Ingen dålig bok med betyget 1 (helt otroligt, men sant!)
Flest böcker läste jag i juli då det blev sju böcker, i maj blev det enbart två böcker och några noveller. Över hela året känner jag mig mycket nöjd med min bokskörd, många bra böcker har det blivit!
Mars
Betyg 4Glaskupan - Sylvia Plath
Mirakelverkstaden - Valerie Tong Cuong
Livet efter dig - Jojo Moyes
Norwegian wood - Haruki Murakami
Betyg 3
Smitning - Dominique Dyens
April
Betyg 4Älskaren - Marguerite Duras
Betyg 3
Tio små negerpojkar - Agatha Christie
No och jag -Delphine De Vigan
Kod 400 - Sophie Divry
Maj
Betyg 5En ovärdig dotter - Justine Levy
Betyg 4
Levande och döda i Winsford -Håkan Nesser
Betyg 3
Novellix noveller:
Allt har sin tid - Alva Dahl
Herr Kadar - Håkan Nesser
Alla vill bara gå hem - Daniel Sjölin
Hägring -Oline Stig
Juni
Betyg 4
Natternas gräs - Patrick Modiano
Betyg 3
Tant julia och författaren -Mario Vargas Llosa
Betyg 2
Dagboken från i morgon - Cecelia Ahern
Juli
Betyg 5
Utrop -Céline Curiol
Enstörig - Nina Bouraoui
Betyg 4
Fjärilseffekten - Karin Alvtegen
Förr eller senare exploderar jag - John Green
Till styvmoderns lov - Mario Vargas Llosa
Betyg 3
Den grekiska schackspelerskan - Bertina Henrichs
Fiskar ändrar riktning i kallt vatten- Pierre Szalowski
Augusti
Betyg 4
Rent spel- Tove Jansson
Egenmaktigt förfarande - Lena Andersson
Betyg 3
En av oss sover - Josefine Klougart
Betyg 2
kaffe med musik - Karin Brunk Holmqvist
September
Betyg 4
Den ärliga bedragaren - Tove Jansson
Betyg 3
Maken- Gun-Britt. Sundström
Oktober
Betyg 4
Inget allvarligt - Justine Lévy
Stad av glas - Paul Auster
Det låsta rummet - Paul Auster
Den andra kvinnan - Therese Bohman
Betyg 2
November
Betyg 5
Sommarljus och sen kom natten - Jon Kalman Stefansson
Betyg 4
Betyg 3
Syskonkärek -Sheila O'Flanagan
December
Betyg 5
Standard - Nina Bouraoui
Vi var skapta för lycka - Veronique Olmi
Betyg 4
Betyg 3
Vart tog all denna kärlek vägen - Käbi Laretei
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar