onsdag 24 december 2014

Bokbloggjulkalender lucka 24

Julafton och sista luckan i Efter mig flodens julkalender: En bok med julanknytning. 

Första boken som jag kommer att tänka på är God Jul av Jonas Karlsson, men den valde jag redan i lucka 2 i bokbloggjulkalendern "En riktigt kort bok". Jag tittar lite i bokhyllan avdelning "lästa böcker" och min blick fastnar för Gåvan av Cecilia Ahern, en bok med julanknytning! Gåvan utspelar sig under december och handlar om Lou som är framgångsrik på jobbet och hans liv är en ständig kamp mot klockan. Han har svårt med att prioritera det som är viktigt i livet och lägger all fokus på jobbet. På väg till jobbet träffar han hemlöse Gabe och inget blir sig likt igen. 
Gåvan är en varm berättelse om kärlek, saknad och hopp! 

Citat: "Om du skulle strosa fram längst med polkagrisfasaderna i ett bostadsområde i förorten tidigt på juldagens morgon, skulle du inte kunna låta bli att lägga märke till hur mycket husen, i all sin glittrande glans, liknar de inslagna paketen som ligger under julgranarna inne i husen. För inuti vart och ett döljer sig hemligheter."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar