tisdag 30 december 2014

Boktolvan 2015

Inför 2015 ger jag mig på en utmaning till: Boktolvan hos Enligt O. Under året ska tolv författare på min lista nedan prickas av. 

Jag har försökt ta med några äldre och några nyare, några prövade författare och några olästa och så några hyllvärmare. 

Austen, Jane
Capus, Alex
Chen, Young
Baricco, Alessandro
Borges, Jorge Luis
Didion, Joan
Duras, Marguerite
Haushofer, Marlen
Hemingway, Ernest
Hermansson, Marie
Jansson, Tove
Kalman Stefansson, Jon
Langer, Tanja
Lahiri, Jhumpa
Lafton, Marie-Helen
Le Clezio J.M.G
Lispector, Clarence
Lövenstam, Sara
Marques, Gabriel Garcia
Murakami, Haruki
Ngozi Adichie, Chimamanda
Oates, Joyce Carol
Proust, Marcel
Sandberg, Kristina
Strindberg, August
Stamm, Peter
Svensson, Amanda
Vallgren, Carl-Johan
Vargas Ilosa, Mario
Woolf, Virginia

Gott nytt läsår!! 

1 kommentar:

  1. Många klassiker, kul! Le Clezio borde finnas på min lista också. Svensson, Vallgren och Stamm har funnits på tidigare listor och bjudit på fina läsupplevelser.

    SvaraRadera