lördag 27 februari 2016

Ta kontroll över bokhyllan

Bloggen Fantastiska berättelser anordnar en tävling som går ut på att ta kommando över sin bokhylla och läsa hyllvärmare (de ska minst ha stått i hyllan sedan dec 2015). Efter att ha sorterat och rensat bland mina böcker idag fick jag ett uppvaknande - jag har MÅNGA olästa böcker! Jag älskar att både läsa och köpa böcker, men verkar handla i en högre takt än vad jag läser så denna tävling känns passande för mig!

Jag funderar på att läsa följande böcker som stått till sig i hyllan (antagligen inte alla och möjligen blir det andra...)

Agnes - Peter Stamm
Flickan som slutade tala - Yasmine Ghata
Jaktturen - Agnes Desarthe
Sju berättelser - Gabriel Garcia Matquez
Att föda ett barn - Kristina Sandberg
Nattens lekar - Stig Dagerman



Jag måste ju även ta en bild på resultatet efter dagens plockande i bokhyllan (pocketböckerna är alla olästa! De lästa fick stå bakom... )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar