onsdag 25 februari 2015

Reans första dag

Jag känner mig nöjd med dagens skörd. Tog mig förbi bokhandeln i morse, innan jobbet, och kom över åtta böcker.

Triologin om Maj av Kristina Sandberg har jag blivit mer och mer intresserad av desto mer jag läst om den, nu slog jag till.

Americanah av Chimamanda Ngozi Adichie kändes som en självklarhet efter att ha läst hennes novellsamling "Det som nästan kväver dig."

De yttre boulevarderna av Patrick Modiano kompletterar min Modianosamling (men jag får skämmas lite för det är bara Nätternas gräs som är läst). 

Elefanten som gick upp i rök av Haruki Murakami. Jag har bara läst Norwegian Wood av honom och länge velat läsa mer så ramlade jag över denna novellsamling på rean, lycka! 

Sedan blev det En Alfons-bok (som sonen tog direkt och därför inte är med på bilden) och Olles Skidfärd till sonen.

När de första dagarnas hetts lagt sig i butiken ska jag gå tillbaka och se om jag hittar fler godbitar. Såg bland annat att de hade fyra pocketböcker för 100 kr men tog mig inte an den hyllan idag....




1 kommentar:

  1. Åh, Americanah är en av de bästa böckerna från mitt 2014. Riktigt bra och tänkvärd bok! Jag hade lätt köpt både Americanah och böckerna om Maj på rean, om det inte vore för att jag redan har första Maj-boken som e-bok och redan har Americanah i pocket. ;)

    SvaraRadera