söndag 1 februari 2015

Tio saker jag lärt mig om kärlek

Titel: Tio saker jag lärt mig om kärlek
Författare: Sarah Butler
Läst: 2015-01-30 - 2015-02-01
Betyg: 3+
Första meningen: "Min pappa bor ensam i ett stroppigt radhus nära Hampstead Heat."

I Tio saker jag lärt mig om kärlek får vi träffa rotlösa Alice som kommer hem från en lång resa när hon får beskedet om att hennes pappa är döende i cancer. Vi får även följa en hemlös man som känner sig hemma på Londons gator men det finns en person som saknas honom. Boken handlar om kärlek, som titeln säger, men inte bara om romantisk kärlek utan om kärleksbanden till sin familj. Spelar blodsband roll eller vad är det som  gör oss att vi känner oss hemma, eller inte, i vår familj? 

Det är en lättläst bok som jag tyckte om att läsa tillsammans med en kopp Earl Grey. Jag gillar hur historien komplettera med alla möjliga listor på "tio saker som...". Detta är Butlers debutroman och kommer det fler böcker av henne så kommer jag att läsa dem.

Citat: "Jag oroar mig för dig. Jag oroar mig för att du inte ska vara lycklig, jag oroar mig för att du ska vara hungrig, jag oroar mig för att du ska vara sjuk. Jag oroar mig för att du inte finns i den här staden. Jag oroar mig för att du är här och hatar det. Jag oroar mig för att du ska vara död." 

Jag fick Tio saker jag lärt mig om kärlek av en kollega, så jag kan bocka av punkten 33. "Läs en bok du fått av någon annan" i Kaosutmaningen. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar