onsdag 4 mars 2015

Fler reaböcker

Idag kom leverans med internethandlade reaböcker. Kul även om det blev ett litet felköp! 


Jacobs värld - Jodi Picut om en pojke med Aspbergers syndrom.

En tyst minut - Siegfried Lenz har inte läst något av Lenz, men har länge velat. 

Thomas Tranströmer samlade dikter varför inte när det är rea?  Har suttit länge och bara bläddrat i den i kväll.

Joan Didion - Blå skymning En bok om Didions egen uppgörelse med dotterns död.

Inte helt hundra - Caroline Hainer En bok som utreder den ständiga frågan: vad är kärlek?

Mitt liv & jag - Cecelia Ahern Jag hopas på en mysig bok med ett lagom inslag av magi. 

Amulett - Roberto Bolano Jag har varit nyfiken på den sedan jag läste "Levande och döda i Winsford" och Nesser inleder med ett citat från Amulett: "...den lidelsefulla vattnigheten i ett öga som har velat glömma något och därför till sist glömt allt."

En fransk curry, 100 steg från Bombay till Paris - Richard C Morais En ung kocks klassresa från Bombays slum till Paris avenyer.

Vet inte om det syns på bilden, men Siri Hustvedts Sommaren utan män är en minibok. Det var inte vad jag tänkt mig! Vilken underlig känsla att läsa; texten är som på fel ledd. Vi får se om den blir läst eller inte. 

Så här är texten i boken: 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar