måndag 18 augusti 2014

Tematrio - Snyftböcker

Den här veckan ska man berätta om tre böcker som fått tårarna att rulla i Lyrans Tematrio.

Jag är definitivt en gråterska, gråter mycket och gärna men ändå så tyckte jag att det var svårt att komma på tre snyftböcker. Tillslut föll valet på följande tårfyllda trio:

1) Förr eller senare exploderar jag - John Green
Den här boken fick mig att fälla tårar för att det är en sorglig bok om obotlig sjukdom, men jag grät även av den fina ungdomskärleken. (Inlägg om boken)

2) PS jag älskar dig - Cecelia Ahern
Fin bok om att förlora den man håller kär och om att ta sig ur smärtan. Inte ett öga var torrt!

3) En ovärdig dotter - Justine Lévy
En vacker bok om att förlora sin mamma i cancer. Jag grät från första till sista sidan...
(Inlägg om boken)



12 kommentarer:

  1. PS jag älskar dig är den enda jag läst av dessa, men Förr eller senare exploderar jag väntar i bokhyllan

    SvaraRadera
  2. Har sällan gråtit så mycket som under Förr eller senare exploderar jag :)

    SvaraRadera
  3. En ovärdig dotter har jag inte läst, vilket bra tips när man vill snyfta lite.
    Mia

    SvaraRadera
  4. Justine Levys bok blir jag lite nyfiken på nu, har läst de båda andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget allvarligt har jag ännu inte läst, men eftersom jag tyckte mycket om de två andra så ska den läsas. :)

      Radera
  5. Jonh Green har jag också med på min lista, den andra har inte läst men hört talas om. Den sista verkar också väldigt intressant, tack för tipset!

    SvaraRadera
  6. Förr eller senare exploderar jag är verkligen en snyfthistoria. Dina andra två har jag däremot inte läst. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  7. Tack för fina tips! Har bara läst John Greens bok, och snyftade såklart... :-)

    SvaraRadera
  8. Greens bok känner jag att jag borde läsa men har avstått eftersom jag vet att den är så väldigt sorglig.

    SvaraRadera
  9. Jag har inte läst PS I love you ännu. Tyckte att Gåvan av Ahern var helt otroligt kass, så jag kanske drar mig lite för henne. Men jag tycker nog att jag borde läsa den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att PS I love you skiljer sig från Aherns övriga böcker, så kanske skulle du gilla den!

      Radera
  10. Ettan är med på min lista med, men egentligen vill jag inte läsa snyftböcker...

    SvaraRadera