onsdag 20 augusti 2014

Kaffe med musik

Titel: Kaffe med musik
Författare: Karin Brunk Holmqvist
Läst: 2014-08-15 - 2014-08-20
Betyg: 2
Första meningen: De ostliga vindarna pressade in havet mot Branteviks hamn.

Kaffe med musik är en bok om fyra vänninor i pensionärsåldern som vinner en bussresa till Tyskland.    Det skulle kunnat vara en underhållande bok med små tokiga händelser men mig berör den inte. Visst den är stundtals trevlig och har en vänskaplig värme, men jag irriterar mig på hur författaren nästan dumförklarad kvinnorna. Jag förstår att de ska vara lite osäkra och att det är deras personlighet och att de inte rest mycket innan, men behöver de framstå som korkade? Allt som allt en lättläst, ok bok som inte lämnar några avtryck hos mig.

Citat: "ja, så är livet, tänkte hon. Ibland mörkt, ibland ljust. Kanske måste det vara mörkt ibland för att man ska uppskatta det ljusa."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar