lördag 16 augusti 2014

Höststädning på bloggen

Idag har jag städat här på bloggen. Uppdaterat "Oläst i bokhyllan" med sommarens inköp och strukit de böcker som inte är olästa längre. Jag har även gjort en ny sida Utmaningar där jag samlat de utmaningar av andra bloggar som jag är med i. Jag har även lagt in min utmaning som jag har gett mig själv; att läsa Tove Janssons böcker under 2014. Vi får se hur det går, en svårighet är att få tag på böckerna men jag bör kunna hitta dem på biblioteket i alla fall. Jag är väldigt förtjust i Tove Janssons noveller som jag har läst hittills och SVTs dokumentär "Fången i Mumindalen" gjorde nyfiken på henne som person. Det blir spännande att läsa (eller lyssna på) hennes biografi "Bildhuggarens dotter".

Jag ser fram emot bokhösten 2014 med många mysiga böcker!

2 kommentarer:

  1. Kul med en Tove Jansson-utmaning. :) Jag har precis fått en biografi över henne och den ser jag fram emot att läsa nu under hösten. Jag borde också läsa fler av hennes böcker. Sommarboken är den jag läste senast och den tyckte jag var mycket bra.

    SvaraRadera
  2. Spännande att se vad du tycker om biografin.
    Jag tycker att de Tove Jansson böcker som jag läst är mysiga på något vis, får se om de andra också är det :)

    SvaraRadera