måndag 29 juni 2015

Mellan fyra ögon

Titel: Mellan fyra ögon
Författare: Denise Rudberg
Betyg: 4
Första meningen: "Det var inte slaget i sig  som chockade honom"

Den fjärde boken i Denise Rudbergs deckarserie är den bästa enligt mig. Genom alla böcker är persongalleriet den största behållningen. Jag kan inte få nog av Torsten, Marianne och Augustin och deras olika romanser och livshändelser. 
Mellan fyra ögon handlar om hur människan formas av sin uppväxt och om hur trauman kan driva människan till att göra obegripliga saker. Sakta nystas ett fruktansvärt livsöde fram. 

Nu längtar jag efter del fem "När klockan slår fem" som kommer i november. 

Citat: "Han försökte viska fram orden. 
- Jag älskar dig. 
Det gick tillslut. Men han kände inget lugn, kände ingen värme i kroppen. Det enda han kände var doften av vit tryffelnougat."





2 kommentarer:

  1. Jag får nog ta och läsa något av Rudberg snart. :) Jag har Ett litet snedsprång hemma.. :)

    SvaraRadera
  2. Det var längesen jag läste något av Denise Rudberg, kanske är dags igen. Har inte läst någon av hennes deckare :)

    SvaraRadera