söndag 26 februari 2017

Mindfulness för losers

Titel: Mindfulness för losers
Författare: Christoffer Holst
Läst: 2017-02-25 - 2017-02-26
Betyg: 3
Första meningen: "I morse när jag kom in på Hot Clip, satte på kaffebryggaren och tog en tugga av min runda frukostmacka trodde jag att den här dagen skulle bli som alla andra i mitt liv."

I mindfulness för losers får vi följa 27 åriga Pamela som bor i sina föräldrars källare i byn Solvik i Jämtland efter att hon kommit hem från att ha deltagit i dockussåpan Heta nätter. Innan och under Heta nätter lekte livet för Pamela, livet var en fest, men efter att hon kom hem igen var allt annorlunda, hela byn tittade på henne och det kändes som att Pamela inte hade någon plats längre. Hon känner sig fel och ensam, hon längtar bort men till vad? En dag ser hon en annons i tidningen om en audition mot hennes absoluta favoritskådespelare från hennes favoritserie. Utan någon plan tar hon sin pappas älskade bil och åker till Stockholm. Väl där börjar helt andra äventyr än vad Pamela föreställt sig. 

Midnfullness för losers är en underhållande bok om att inte passa in, men som lämnar mig med ett leende på läpparna - som en feel good bok ska. 

Citat: "Och ibland känns det som om jag också, precis som han, har fått ett sjukdomsbesked. Att jag är dömd till att spendera resten av mitt liv i Solvik. Och det är antagligen inte ens är Solvik där är fel på. Det är mig. Jag är cancern i den här byn." 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar