onsdag 27 januari 2016

Ska jag skaffa en läsplatta?

Jag funderar på det här med e-böcker och läsplattor. 
Jag har läst ett fåtal e-böcker på paddan; jag gillar e-böcker och att det finns bra utbud både på biblioteket och Storytel (som jag har för ljudböcker) och att jag inte behöverköpa någon ny bokhylla för att få plats med alla böcker är ett stort plus.. Men det som "skaver" är själva känslan, jag tycker att jag antingen blir bländad och får lite ont i ögonen eller om jag gör skärmen mörkare blir den som en spegel vilket inte heller ger den bästa upplevelsen. Att läsa utomhus i solen har jag inte heller riktigt gillat på paddan, så är lösningen för mig en läsplatta? Vad jag förstår är att läsupplevelsen ska vara betydligt bättre på en läsplatta än på paddan, stämmer det? men hur är det med exempelvis bibliotekslån och storytel? Hjälp mig! Ni som läser e-böcker hur gör ni? Får nu det att funka på paddan eller har ni läsplattor?

Alla goda råd och tips är varmt välkomna! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar