fredag 15 januari 2016

Konsten att vara Caroline

Titel: Konsten att vara Caroline
Författare: Peter Barlack
Lyssnat: 2016-01-11 - 2016-01-14
Betyg: 3
Första meningen: "Det känns som om vinden drar in under huden"

Konsten att vara Caroline är en lättläst/lättlyssnad bok om 25 åriga Caroline som jobbat i charkdisken på en stor mataffär med drömmar om en egen tapasrestaurang. Hon står och stampar i livet, träffar fel män, känner sig  ensam och bär på en stor sorg, men hon har sin dröm och din humor. Vi får följa Caroline och hennes ibland självdestruktiva beslut och en dag får hon ett erbjudande av en kollega, ett erbjudande om ett brott som kan ge ett startkapital till en restaurang. Vad ska hon göra? 

Uppläsare var Frida Hallgren och hon läser verkligen bra, både med inlevelse och känsla. Medan jag lyssnar fnissar jag till ibland, suckar ibland och får ont i hjärtat ibland. Helst vill jag bara ge Caroline en stor kram, även om jag blir irriterad på henne och bara vill ruska pm henne så tycker jag samtidigt om hennes. Känns nästan som att skiljas från en vän nu när boken är slut, men det finns en uppföljare så den hoppar jag nog på direkt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar