tisdag 19 januari 2016

Nyckeln till Caroline

Titel: Nyckeln till Caroline
Författare: Peter Barlach
Lyssnat: 2016-01-16 - 2016-01-19
Betyg: 3
Första meningen: "Ni måste stoppa poliskommisarien, säger Nancy med svag röst."

Efter att ha lyssnat på konsten att vara Caroline fortsatte jag direkt med Nyckeln till Caroline. Frida Hallgren läser även denna med sin lugna fina röst. Uppföljaren är även den underhållande, men Konsten att vara Caroline berörde mig mer med mer familjerelationer. 

Nyckeln till Caroline börjar ett år efter där Konsten att vara Caroline slutar. Caroline har öppnat sin tapasrestaurang med alla utmaningar som det innebär. Bland annat vill hyresvärden få ut dem ur lokalen så att han kan få in mer luckrativa gäster, inget Caroline ställer upp på. Carolines älskade granne den gamle damen Nancy har hamnat på hem och längtar efter döden. Caroline lider med Namcy och funderar på hur hon ska kunna hjälpa henne. Som vanligt hamnar impulsiva Caroline i de mest osannolika situationer, hur ska det gå? Landar hon på fötterna igen? Och hur går det för Caroline med kärleken finns det någon som kan hitta nyckeln till Caroline?

Citat: "Det blåser och jag är för tunt klädd, men jag bryr mig inte. Jag måste lära mig att fokusera på det viktiga i livet. Eller jag måste inte. Men jag vill. Livet är alldeles för kort och osäkert för att hålla på med en massa trams. Vad vill jag egentligen?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar