söndag 4 december 2016

Sommar på strandpromenaden

Titel: Sommar på strandpromenaden
Författare: Jenny Colgan
Format: ljudbok
Betyg: 2

Jag gillade den första boken om Polly Waterford, men den här lever inte upp till mina förväntningar; även om det var mysigt att återvända till det lilla fiskesamhället, Polly känns gnällig. Jag vet inte om upplevelsen beror på att jag lyssnade på den här istället för att läsa den? Jag kommer ändå inte släppa Polly utan kommer läsa Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden, men den ska jag läsa och inte lyssna på. 

Sommar på strandpromenaden börjar med en lycklig Polly, hon har sin kärlek Huckle, fågel Neil och de bor i den älskade fyren och hon bakar och säljer sitt bröd i det lilla bageriet. Men så dör ägarinnan av bageriet och en olycka kommer sällan ensam så det ena händer efter det andra och inget till Pollys fördel. Hur ska hon ta sig ur situationen? kommer hon förlora allt hon kämpat så hårt för att få? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar