måndag 18 maj 2015

Sommaren kommer med klassiker

Lyran har en klassikerutmaning för sommaren 2015 och jag antar utmaningen.

Jag är dålig på att läsa klassiker men jag önskar att jag gjorde det mer, så det här är en perfekt utmaning för mig. 
Vilka klassiker ska jag välja och hur många ska jag läsa? Jag definierar sommaren som juni, juli och augusti; tre klassiker får bli lagom, en per månad. 

Under sommaren 2015 ska jag läsa:
1) Övertalning - Jane Austen
2) Farväl till vapen - Ernest Hemingway 
3) Den stor Gatsby - Scott F. Fitzgerald 


8 kommentarer:

  1. Gatsby är verkligen en otroligt bra roman med många bottnar. Även min tonåring tyckte mycket om den när han läste den häromveckan. Rekommenderas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu längtar jag tills jag ska läsa den!

      Radera
  2. Övertalning jättebra. Farväl till vapnen också. Filmen tyckte jag också om. Gatsby älskar alla, men jag har aldrig förstått mig på den trots flera läsningar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli spännande att läsa alla tre! Vi får se om jag kommer älska Gatsby eller inte :)

      Radera
  3. Vilka fina val. Farväl till vapen läste jag för länge sedan, men är sugen på att läsa om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli riktigt spännande att läsa den!

      Radera
  4. Kul utmaning! Jag vill också läsa mer klassiker.. Ska försöka läsa Stolthet och fördom i sommar hade jag tänkt.. Får se om det hinns med något mer. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland behövs det en utmaning för att man ska ta sig i kragen :) Om andan faller på så kanske jag också ger mig på Stolthet och fördom, vi får se.....

      Radera