torsdag 17 juli 2014

Förr eller senare exploderar jag

Titel: Förr eller senare exploderar jag
Författare: John Green
Läst: 2014-07-12 - 2014-07-17
Betyg: 4 +
Första meningen: "På senvintern mitt sjuttonde levnadsår kom min mamma fram till att jag var deprimerad, antagligen för att jag sällan gick hemifrån, låg rätt mycket i sängen, läste samma bok om och om igen, inte åt så ofta och ägnade ganska stor del av min rikliga fritid åt att tänka på döden."

Förr eller senare exploderar jag är en bok om kärlek, det är en bok om livet, det är en bok om döden och det är en bok om att vara ung och vilja så mycket men att hindras av sin cancersjukdom.

Jag tyckte mycket om att läsa den här boken, den är sorglig men samtidigt fin och på något vis hoppfull. 

Citat:"Jag är kär i dig och jag vet att kärleken bara är ett rop i tomheten och att glömska är oundvikligt och att vi alla är dömda att dö och att det kommer en dag då all vår möda blivit till stoft och jag vet att solen kommer att svälja den enda jorden vi någonsin kommer att ha och jag är kär i dig."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar