tisdag 4 mars 2014

Bokrea 2014


Om man, som jag, har ett beroende av att köpa böcker så är bokrean en njutning från början till slut. Hittills har jag fått ihop en fin samling böcker:
  • Ru, Kim Thuy - Har velat läsa denna länge och blev så glad när jag hittade den i danskt band.
  • Fiskar ändrar riktning i kallt vatten, Pierre Szalowski - Vem kan låta bli en bok med den titeln?
  • Kod 400,Sophie Divry - Boken inleds med  "Alla som brukar ha lättare att finna en plats på biblioteket än i samhället tillägnar jag detta tidsfördriv." så jag kände att det var en bok som jag måste ha.
  • Älskaren, Marguerite Duras - En klassiker med fin framsida, har kikat på den tidigare men nu slog jag till.
  • Tiden åldrars fort, Antonio Tabucchi - Jag har inte läst så många italienska författare och kände mig lockad av denna.
  • Och en månad går fortare nu än ett hjärtslag, Bodil Malmsten -  Så vacker titel att jag impulsköpte boken på väg till kassan.
  • Orlando, Virginia Woolf - Jag är nyfiken på Virgina och Orlando känns som än fascinerande historia.
  • Siri, Lena Einhorn - En intressant bok om Strindbergs fru Siri von Essen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar