tisdag 27 juni 2017

Hur jag tillbringar mina dagar och mina nätter

Titel: Hur jag tillbringar mina dagar och mina nätter
Författare: Håkan Nesser
Läst: 2017-06-26 - 2017-06-27
Betyg: 4
Första meningen: "Första gången jag träffade David Perowne var på Harrys krog."

Hur jag tillbringar mina dagar och mina nätter är en novell av min favorit Håkan Nesser. Det är en spännande novell och man känner ingen Nessers mystik i historien. 

Huvudpersonen i boken är författare och en kväll när författaren sitter på den lokala baren kommer en man fram och påstår sig ha en berättelse att berätta om författarens fru. Frågorna väcks vem är hon egentligen? Vad hände egentligen i London för så många år sedan? Känner man någonsin en person helt? 

Citat: "Från allra första början visste jag två saker om henne. Att jag älskade henne bortom allt förnuft och att hon bar på en mörk hemlighet."





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar